#Rita in the Kitchen: Oatmeal Pancakes

20160409_182003000_iOSComer bem é cada vez mais importante. Com os nossos dias sempre atribulados, sabe bem desfrutar de boas refeições, pouco calóricas e ricas em nutrientes que só fazem bem! Deixo-vos uma receita deliciosa de panquecas de aveia, para comerem ao pequeno-almoço, lanche ou simplesmente quando vos apetecer!

Eating well is increasingly important. With our days always running around like crazy, it feel so good to enjoy homemade meals, low in calories and rich in nutrients that only do us well! I leave you a delicious recipe for oatmeal pancakes to eat for breakfast, snack or simply when you feel like it!

Ingredientes ❤ Ingredients
175g de aveia em flocos | 175g of oats
1 colher de sopa de sementes de linhaça | 1 tablespoon of flax seeds
1 colher de sopa de sementes de chia | 1 tablespoon of chia seeds
250ml de bebida de soja (se preferirem podem escolher outra bebida vegetal) | 1 cup of soy drink (if you wish you can choose another vegetable drink)
1 colher de café de margarina vegetal (ou óleo de côco se gostarem mais) | 1 coffee spoon of vegetal margarine (or coconut oil if you prefer).

Toping
Podem fazer inúmeras combinações! Eu nas primeiras pus mel caseiro e canela e, nas segundas, pus iogurte grego de papaia com banana.
O céu é o limite! Dêem asas à vossa imaginação e juntem fruta, nozes, passas, xarope de ácer, etc.

You can make several combinations! In the first ones, I chose homemade honey and cinnamon and in the second ones, I chose Greek papaya yogurt with banana.
The sky is the limit! Give wings to your imagination and join fruit, nuts, raisins, maple syrup, etc.
20160410_095404000_iOSComo fazer ❤ How to make
1. Coloquem no copo misturador a aveia, as sementes de linhaça e de chia, e misturem até fazer uma farinha.
2. Depois juntem a bebida vegetal e misturem até fazer uma massa.
3. Aqueçam a frigideira anti-aderente e untem com a margarina vegetal e coloquem um pouco de massa (eu uso uma concha de sopa para fazer a medida para cada panqueca).
4. Deixem cozinhar a panqueca, cerca de 2/3 minutos de cada lado, até ficar dourada.
5. Juntem o toping ao vosso gosto e… Apreciem!

1. Put in the blender the oats, flax seeds and chia seeds, and mix it until you have some kind of a flour.
2. Then gather the vegetable drink and mix it until you get a dough.
3. Heat the non-stick pan with the vegetal margarine and put a bit of the dough (I use a soup ladle to make a measure for each pancake).
4. Let the the pancakes cook for approximately 2/3 minutes on each side until they get golden.
Join the toping you like the most and… Enjoy!

SIG

Advertisements

Deixar comentário. / Leave a reply.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s